xxx

sync

bb

Τρίτη 18 Σεπτεμβρίου 2018

Πώς τα smartphones μπορούν να κλείσουν το παγκόσμιο χάσμα δεξιοτήτων για δισεκατομμύρια

Μια γυναίκα σε ένα smartphone.

Το μέλλον της εργασίας αλλάζει ταχύτατα. Με την άνοδο των μηχανών και του αυτοματισμού, πρέπει να ενδυναμώσουμε τα εργατικά μας δρώμενα με δεξιότητες του 21ου αιώνα για να τους βοηθήσουμε να παραμείνουν απασχολημένοι. Αλλά πώς μπορούμε να εξουσιοδοτήσουμε δισεκατομμύρια ανθρώπους οι οποίοι μπορεί να μην έχουν βάλει ποτέ πόδι μέσα σε μια τάξη; Πώς τους παρέχουμε καθολική πρόσβαση στην εκπαίδευση και τους επιτρέπουμε να είναι έτοιμες στο μέλλον;
Μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζουμε παγκοσμίως σήμερα είναι πώς να κλείσουμε το ταχέως αναπτυσσόμενο χάσμα δεξιοτήτων.Εμπειρογνώμονες από την McKinsey και την PWC εκτιμούν ότι μεταξύ 30-50% των θέσεων εργασίας θα γίνει η διατήρηση των ρομπότ και της ΑΙ κατά την επόμενη δεκαετία .
Αν αυτό ισχύει, τότε πρέπει να ρωτήσουμε: τι μας διαφοροποιεί από τα ρομπότ;Ποιες είναι οι μοναδικές μας ιδιότητες ως άνθρωποι; Και πώς αξιοποιούμε τα δυνατά μας για να παραμείνουμε σχετικοί σε κλίμακα;
Χρειαζόμαστε μια ουσιαστική αναστάτωση στον τρόπο με τον οποίο εκπαιδεύουμε και αναπτύσσουμε ανθρώπους για τον 21ο αιώνα. Η μάθηση πρέπει να αφορά περισσότερο τις μαλακές δεξιότητες παρά την απομνημόνευση των όρων ή την προετοιμασία για θέσεις εργασίας που δεν θα υπάρχουν. Αν πρόκειται για ολοκληρωμένες εργασίες, οι μηχανές μπορούν να κάνουν αυτές πιο γρήγορα και καλύτερα από όσο μπορούμε. Ποιες δεξιότητες πρέπει να εκπαιδεύουμε και να αναπτύσσουμε;
Τα καλά νέα είναι ότι γνωρίζουμε ποιες δεξιότητες είναι απαραίτητες για την ανάπτυξη. Το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ δημοσίευσε κατάλογο των 10 δεξιοτήτων που απαιτούνται για να ευδοκιμήσουν στην Τέταρτη Βιομηχανική Επανάσταση στο πλαίσιο της έκθεσής της « Το μέλλον των θέσεων εργασίας» . Για να απλουστευθώ, αναφέρομαι σε αυτή την πρώτη λίστα ως 4C: κριτική σκέψη, δημιουργικότητα, επικοινωνία και συνεργασία. Αυτές είναι οι ίδιες οι δεξιότητες που τα ρομπότ και το AI εξακολουθούν να μην μπορούν να κάνουν όσο και οι άνθρωποι.
Πώς λοιπόν αναπτύσσουμε αυτά τα 4C σε κλίμακα και ταχύτητα;
Στην Τέταρτη Βιομηχανική Επανάσταση, πρέπει να επαναπροσδιορίσουμε τους μαθησιακούς στόχους και να μάθουμε πώς να παραδίδουμε περιεχόμενο οποτεδήποτε, οπουδήποτε, για να προωθήσουμε την ιδέα της κοινής μάθησης και της νοοτροπίας της δια βίου μάθησης.
 Ένας πίνακας που συγκρίνει τις εκπαιδευτικές προσεγγίσεις στην Πρώτη και την Τέταρτη Βιομηχανική Επανάσταση.
Ένας πίνακας που συγκρίνει τις εκπαιδευτικές προσεγγίσεις στην Πρώτη και την Τέταρτη Βιομηχανική Επανάσταση.
Εικόνα: Awaken Group
Προκειμένου να μεγιστοποιήσουμε αυτές τις νοοτροπίες, δεν έχουμε άλλη επιλογή παρά να εκμεταλλευτούμε την τεχνολογία για να μπορέσουμε να το κάνουμε αυτό σε κλίμακα και ταχύτητα. Το παγκόσμιο ποσοστό ανεργίας μεταξύ των νέων βρίσκεται στο 13% (3 φορές υψηλότερο από αυτό των ενηλίκων), σύμφωνα με τη Διεθνή Οργάνωση Εργασίας . Ο χρόνος είναι ουσιαστικός. Ένας νέος τρόπος εκμάθησης και διδασκαλίας για την ανάπτυξη των 4C. Το ονομάζουμε MPPG: Κινητό-πρώτο, Συμμετοχικό, εξατομικευμένο, με βάση την ομάδα μάθησης.

Κινητό πρώτο σχέδιο

Δεδομένου ότι πάνω από το 44% του παγκόσμιου πληθυσμού διαθέτει ένα smartphone, πώς μπορούμε να αξιοποιήσουμε αυτήν τη συσκευή για να κλείσουμε το ταχέως αναπτυσσόμενο χάσμα δεξιοτήτων και να ενδυναμώσουμε τους ανθρώπους να αποκτήσουν μεγαλύτερη αυτονομία στην εκπαίδευσή τους;Με τον αριθμό των χρηστών κινητής τηλεφωνίας που είναι τώρα μεγαλύτερος από τον αριθμό των προσωπικών υπολογιστών, πρέπει να σχεδιάσουμε με έναν εκπαιδευόμενο στο μυαλό ποιος είναι πιθανότατα να μην κάθεται πίσω από έναν υπολογιστή, αλλά μπορεί να είναι εν κινήσει. Όταν σχεδιάζουμε για αυτό το φοιτητή κινητής τηλεφωνίας, χρειαζόμαστε περιεχόμενο που να έχει μέγεθος μικρό, ενδιαφέρον, ταχύτατο και προσβάσιμο οποτεδήποτε, οπουδήποτε. Αυτή είναι η δύναμη της εκμάθησης κινητής τηλεφωνίας έναντι της κινητής απόκρισης.

Συμμετοχική

Με το επίπεδο τόνωσης που έχουν συνηθίσει οι άνθρωποι, η ανάγκη να προσκαλέσουμε τη συνδημιουργία και η συμμετοχή είναι ένα κρίσιμο μέρος της ανάπτυξης των 4C. Τελικά, η εκπαίδευση θα πρέπει να καλεί τους ανθρώπους να συμμετέχουν στις μαθησιακές τους εμπειρίες - όχι μόνο να διαβάζουν παθητικά άρθρα ή να παρακολουθούν βίντεο. Όταν οι εκπαιδευόμενοι συμμετέχουν στη μαθησιακή εμπειρία τους, αυξάνουν την ιδιοκτησία της μάθησης, αυξάνοντας έτσι την πιθανότητα εφαρμογής, η οποία είναι η πραγματική αξία της γνώσης. Οι εκπαιδευόμενοι πρέπει να αναπτύξουν δεξιότητες με κριτικό πνεύμα για να προβληματιστούν σχετικά με τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν στην Τέταρτη Βιομηχανική Επανάσταση.
Το μέλλον της μάθησης.  Εικόνα: Gnowbe
Το μέλλον της μάθησης. Εικόνα: Gnowbe

Εξατομικευμένη

Όταν δοθεί η ίδια πρόκληση, ο καθένας από εμάς θα ανταποκριθεί με διαφορετικό τρόπο βάσει του ιστορικού και των εμπειριών μας, οπότε ας εξελιχθούμε πέρα ​​από τη χρήση υπερβολικά απλουστευμένων αξιολογήσεων πολλαπλών επιλογών για τη δοκιμή γνώσεων. Σε έναν κόσμο που χαρακτηρίζεται από VUCA - αστάθεια, αβεβαιότητα, πολυπλοκότητα και αμφιβολία - πρέπει να αναπτύξουμε ικανότητες κριτικής σκέψης και κρίσης έτσι ώστε κάθε άτομο να έχει την εξουσία να διαμορφώνει τις δικές του απόψεις και προοπτικές. Η μάθηση πρέπει να παρέχει χώρο για τα άτομα να παρέχουν τις δικές τους απαντήσεις, έτσι ώστε η μάθηση να είναι εξατομικευμένη και συναφή με διαφορετικά πλαίσια. Αφού ακούσουμε μια διάλεξη, οι διαδρομές μας θα είναι διαφορετικές, οπότε ας δημιουργήσουμε χώρο και χρόνο για προσωπική σκέψη στην εκμάθηση.

Ομάδα βασισμένο σε ομάδες

Η βαθύτερη μάθηση λαμβάνει χώρα όταν οι ενήλικες συζητούν, συζητούν και μαθαίνουν ο ένας από τον άλλον και μοιράζονται τις γνώσεις και τις εμπειρίες τους.Αυτό μερικές φορές αναφέρεται ως "κοινωνική μάθηση". Η ενσωμάτωση της μάθησης που βασίζεται σε ομάδες στη βασική αρχιτεκτονική της εκπαίδευσης είναι απαραίτητη για την ενθάρρυνση της «κατανομής» των συμπεριφορών. Η ανταλλαγή και η ομαδική εργασία αναπτύσσει δεξιότητες επικοινωνίας και συνεργασίας.
Ζούμε σε πιο πολύπλοκες και αβέβαιες εποχές, σε μια εποχή όπου οι άνθρωποι και οι τεχνολογίες μάθουν να αλληλεπιδρούν μεταξύ τους. Χάνουμε χρόνο για να αναπτύξουμε τις δεξιότητες και τις νοοτροπίες του 21ου αιώνα και να κλείσουμε τα αυξανόμενα κενά όσον αφορά την απασχολησιμότητα. Πρέπει να υιοθετήσουμε νέες προοπτικές και τρόπους ανάπτυξης των δεξιοτήτων σε κλίμακα. Με βάση την τελευταία διαθέσιμη επιστήμη της εκπαίδευσης ενηλίκων, το MPPG παρέχει ένα πρακτικό πλαίσιο για να μας μετακινήσετε προς τη σωστή κατεύθυνση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

sta xionia

http://www.youtube.com/watch?v=vx7ndLalULI

Blog Archive

pal

arta



arta



Διαβάστε περισσότερα: http://johnpatrablog.blogspot.com/2009/12/blog-embed-search-box.html#ixzz0ikUpUTVI Under Creative Commons License: Attribution

About Us

share

xioni




Αρχειοθήκη ιστολογίου

foto kivos