Οι Κάτω Χώρες είναι μία από τις πιο φιλικές προς το ποδήλατο χώρες στον κόσμο.Στην πραγματικότητα, η ποδηλασία είναι τόσο δημοφιλής εκεί που η χώρα φιλοξενεί περισσότερα ποδήλατα από ό, τι οι άνθρωποι.
Αν και καλύτερα για την υγεία μας από την οδήγηση ενός αυτοκινήτου, η ποδηλασία μπορεί επίσης να είναι επικίνδυνη. Ο αριθμός των σοβαρών τραυματισμών που αφορούν τους ποδηλάτες αυξάνεται. Κάθε χρόνο, περίπου 190 ποδηλάτες πεθαίνουν σε οδικά ατυχήματα στις Κάτω Χώρες, ενώ άλλοι 9000 νοσηλεύονται με τραυματισμούς, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία της κυβέρνησης.
Σε μια προσπάθεια να μειωθούν τα ατυχήματα, η κυβέρνηση προτείνει την απαγόρευση χρήσης κινητών τηλεφώνων κατά την ποδηλασία. 

Οι Ολλανδοί και τα ποδήλατά τους
 Σχεδόν το ένα τρίτο των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων το 2016 αφορούσαν τους ποδηλάτες.
Εικόνα: Ολλανδικό Ινστιτούτο Ανάλυσης Πολιτικής Μεταφορών
Οι Κάτω Χώρες έχουν μια μακροχρόνια σχέση αγάπης με την ποδηλασία: οι Ολλανδοί κάνουν πάνω από το ένα τέταρτο όλων των ποδηλατοδρόμων. τα ποδήλατα ξεπερνούν τους αριθμούς των ατόμων (23 εκατομμύρια για πληθυσμό 17 εκατομμυρίων) · και το Άμστερνταμ και η Ουτρέχτη είναι από τις πιο φιλικές προς το ποδήλατο πόλεις του κόσμου . 

Ωστόσο, ο αριθμός των ποδηλατών που εμπλέκονται σε ατυχήματα ανησυχεί την κυβέρνηση και ένα από τα βήματα που θέλει να λάβει είναι να απαγορεύσει τη χρήση κινητών τηλεφώνων κατά την ποδηλασία.
Επί του παρόντος, η απαγόρευση των κινητών τηλεφώνων ισχύει μόνο για μηχανοκίνητα οχήματα. Ένας νέος νόμος που προτείνεται από τον Υπουργό Υποδομών και Διαχείρισης Υδάτων Cora van Nieuwenhuizen-Wijbenga αποσκοπεί στην επέκτασή του στους ποδηλάτες. Ο νόμος θα ισχύει όχι μόνο για τηλέφωνα αλλά για οποιαδήποτε ηλεκτρονική συσκευή.
"Εάν οδηγείτε ένα όχημα σε κυκλοφορία, όποια κι αν είναι το όχημα, δεν χρειάζεται να κρατάτε μια κινητή ηλεκτρονική συσκευή", αναφέρει ο υπουργός Times .Σύμφωνα με την εφημερίδα, η απαγόρευση θα μπορούσε να τεθεί σε ισχύ μέχρι το επόμενο καλοκαίρι.
Πρόκειται για μια σειρά μέτρων που λαμβάνει η κυβέρνηση για να προστατεύσει τους αναβάτες ποδηλάτων.
Αυτές περιλαμβάνουν την κατασκευή δρόμων και ποδηλατοδρόμων ασφαλέστερων για τους ποδηλάτες. εκστρατείες για την προώθηση της σημασίας της προειδοποίησης κατά την ποδηλασία · και καλύτερος φωτισμός ποδηλάτων. Το Υπουργείο Υποδομών και Διαχείρισης Υδάτων ξεκινά εκστρατείες σε συνεργασία με τους διαχειριστές οδών, τις ΜΚΟ και τη βιομηχανία ποδηλάτων. Θέλει επίσης να προωθήσει την καινοτομία, όπως η ανάπτυξη ενός "βοηθού οπίσθιας προβολής" ποδηλάτου.
Η άνοδος των ηλεκτρονικών ποδηλάτων
 Οι πωλήσεις ηλεκτρονικών ποδηλάτων αυξάνονται.
Εικόνα: Ολλανδικό Ινστιτούτο Ανάλυσης Πολιτικής Μεταφορών
Η άνοδος των ηλεκτρικών ποδηλάτων μπορεί να συμβάλει στο θέμα. Νωρίτερα φέτος, μια γυναίκα στο Ηνωμένο Βασίλειο έγινε ο πρώτος πεζός που πέθανε ως αποτέλεσμα σύγκρουσης με ένα ηλεκτρονικό ποδήλατο. Επί του παρόντος, τρία από τα 10 ποδήλατα που πωλούνται στις Κάτω Χώρες είναι ηλεκτρονικά ποδήλατα.
Τα ηλεκτρονικά ποδήλατα είναι εξοπλισμένα με ηλεκτροκινητήρες και είναι πολύ πιο βαρύ και ταχύτερο από τα συμβατικά ποδήλατα. Ωστόσο, η κυβέρνηση λέει ότι τα ηλεκτρονικά ποδήλατα δεν είναι καθαυτά επικίνδυνα. Αναφέρει ότι η αύξηση του αριθμού των τροχαίων ατυχημάτων μεταξύ των ηλεκτρονικών ποδηλάτων μπορεί να αποδοθεί κυρίως στην αύξηση του αριθμού των ηλικιωμένων ποδηλατών. Η ομάδα αυτή έχει σχετικά υψηλό κίνδυνο τροχαίων ατυχημάτων και είναι πιο ευάλωτη σε περίπτωση σύγκρουσης.
Τα προτεινόμενα μέτρα ασφαλείας προέρχονται από το γεγονός ότι η κυβέρνηση - η οποία είναι αποφασισμένη να διατηρήσει τη φιλική προς το ποδήλατο ολλανδική φήμη - περιγράφει φιλόδοξα σχέδια αύξησης του αριθμού των χιλιομέτρων που κυμάνθηκαν κατά 20% από το 2017-2027.