Τα Τρίκαλα επελέγησαν ως ευρωπαϊκός «πιλότος» για την κυκλοφορία αυτοματοποιημένων λεωφορείων χωρίς οδηγό σε προτεινόμενη διαδρομή, στο πλαίσιο του προγράμματος CityMobil2, όπως γνωστοποιήθηκε από τον συντονιστή του προγράμματος, Αντριάνο Αλεσαντρίνι με επιστολή του προς την e-Trikala Α.Ε.
Τα αυτοματοποιημένα συστήματα μεταφοράς αναμένεται να παίξουν σημαντικό ρόλο στις μεταφορές πολιτών στην Ευρώπη και όλο τον κόσμο, καθώς μπορεί να παρέχουν υπηρεσίες μεταφορές (μεμονωμένα ή συλλογικά) σε περιοχές χαμηλής ή διεσπαρμένης ζήτησης, ενισχύοντας τα υπάρχοντα δίκτυα αστικών μεταφορών. Σκοπός του προγράμματος είναι η διενέργεια επιδείξεων με αυτοματοποιημένα οχήματα (χωρίς οδηγό) σε συγκεκριμένα δρομολόγια εντός πέντε πόλεων/περιοχών.
Η πρόταση των Τρικάλων, στο πλαίσιο του CityMobil2, συγκέντρωσε την υψηλότερη βαθμολογία από τις υποψήφιες ευρωπαϊκές πόλεις, κερδίζοντας τα συγχαρητήρια των ελεγκτών της Ε.Ε. Μέχρι στιγμής έχει καθοριστεί η προτεινόμενη διαδρομή που θα ακολουθήσει δυνητικά ένα αυτόματο όχημα μαζικής μεταφοράς πολιτών, και μελετώνται οι διάφορες παράμετροι.
Η e-Trikala A.E. με τον συντονιστή εταίρο βρίσκονται ήδη στην διαδικασία νομιμοποίησης της πιλοτικής κυκλοφορίας των οχημάτων στην πόλη, με διαρκή ανταλλαγή στοιχείων με το αρμόδιο τμήμα του υπουργείου Μεταφορών και ειδικότερα το γραφείο του υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Μ. Παπαδόπουλου.
Το έργο «CityMobil2» - με πλήρη τίτλο Cities demonstrating cybernetic mobility ξεκίνησε επίσημα την 01/09/2012 και έχει διάρκεια 4 έτη. Συνολικά συμμετέχουν 45 ευρωπαίοι εταίροι, ενώ από την Ελλάδα εκτός από την e-Trikala Α.Ε. συμμετέχει το «Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Συστημάτων Επικοινωνιών & Υπολογιστών” του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου».
Οι 12 εταίροι εκπροσωπούν ισάριθμες πόλεις/περιοχές (Τρίκαλα, Ρέτζιο Καλάμπρια, Λεόν, Σεν Σουλπίς, Σοφία Αντίπολις, Βάντα, Βρυξέλλες, Λα Ροσέλ, Σαν Σεμπαστιάν, CERN, Μιλάνο, Οριστάνο) ενώ άλλοι 5 εκπροσωπούν κατασκευαστές αυτοματοποιημένων οχημάτων, (YAMAHA, Robosoft, 2GetThere, Induct, Movemile).
Τα Τρίκαλα διαγωνίστηκαν με άλλες 11 πόλεις ανά την Ευρώπη και κατάφεραν να προκριθούν στις πέντε τελικές πόλεις οι οποίες θα πραγματοποιήσουν εξάμηνες δοκιμές στο χώρο τους με αυτόματα οχήματα.
Λόγω της δυσκολίας του έργου, η e-Trikala A.E. συνεργάζεται με τον έτερο επίσημο έλληνα εταίρο, το Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Συστημάτων Επικοινωνιών και Υπολογιστών.
Λόγω της δυσκολίας του έργου, η e-Trikala A.E. συνεργάζεται με τον έτερο επίσημο έλληνα εταίρο, το Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Συστημάτων Επικοινωνιών και Υπολογιστών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου