Βιοκαύσιμα, φυσικό αέριο, ηλεκτρισμός... Σε μια Ευρώπη στην οποία σήμερα το πετρέλαιο κινεί το 94% των μεταφορών στην Ευρώπη και το 84% του πετρελαίου αυτού εισάγεται, τα εναλλακτικά καύσιμα σίγουρα είναι το αύριο. Αυτό το αύριο θα παραμείνει όμως μακρινό χωρίς στήριξη και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρουσιάζει στις 19 Φεβρουαρίου στην επιτροπή Μεταφορών του ΕΚ μια νέα στρατηγική για τη στήριξη αυτή κι εμείς μιλήσαμε με τον πρόεδρο της επιτροπής, Βρετανό Σοσιαλιστή Brian Simpson.
"Καλωσορίζω τη στρατηγική γιατί δεν μπορούμε να συνεχίσουμε με τα ορυκτά καύσιμα. Πολλοί εστιάζουν στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αλλά ας μην ξεχνάμε ότι τα προβλήματα είναι ακόμα μεγάλα, αρχής γενομένης από τις μπαταρίες", σημειώνει ο κ. Simpson, για να συνεχίσει "άλλα καύσιμα βασισμένα στο νερό και στα βιοκαύσιμα έχουν το δικό τους ρόλο να παίξουν".
Τα εναλλακτικά καύσιμα όμως έχουν τα δικά τους προβλήματα, με πρώτη την πολύ χαμηλή ζήτηση που προκαλούν οι υψηλές τιμές και η έλλειψη υποδομών, που με τη σειρά τους δεν μπορούν να αλλάξουν αν δεν αυξηθεί η ζήτηση...
Πώς σπάει ο φαύλος κύκλος;
Για να σπάσει ο φαύλος κύκλος, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προτείνει πακέτο δεσμευτικών στόχων σε ότι αφορά τη δημιουργία των αναγκαίων υποδομών, όπως σταθμοί ανεφοδιασμού, σε κάθε κράτος μέλος.
"Είναι δίλημμα τύπου κότα - αυγό" σημειώνει ο Simpson: "πιστεύω ότι οι υποδομές πρέπει να δημιουργηθούν οι υποδομές για να αποκτήσουν με τη σειρά τους οι καταναλωτές την εμπιστοσύνη που απαιτεί η αγορά αυτοκινήτου που χρησιμοποιεί εναλλακτικά καύσιμα. Οι παραγωγοί τέτοιων καυσίμων είναι όμως εκείνοι που πρέπει να χρηματοδοτήσουν τις υποδομές αυτές, ακριβώς όπως οι εταιρίες πετρελαίου χρηματοδοτούν τα βενζινάδικα".
Τα εναλλακτικά καύσιμα όμως έχουν τα δικά τους προβλήματα, με πρώτη την πολύ χαμηλή ζήτηση που προκαλούν οι υψηλές τιμές και η έλλειψη υποδομών, που με τη σειρά τους δεν μπορούν να αλλάξουν αν δεν αυξηθεί η ζήτηση...
Πώς σπάει ο φαύλος κύκλος;
Για να σπάσει ο φαύλος κύκλος, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προτείνει πακέτο δεσμευτικών στόχων σε ότι αφορά τη δημιουργία των αναγκαίων υποδομών, όπως σταθμοί ανεφοδιασμού, σε κάθε κράτος μέλος.
"Είναι δίλημμα τύπου κότα - αυγό" σημειώνει ο Simpson: "πιστεύω ότι οι υποδομές πρέπει να δημιουργηθούν οι υποδομές για να αποκτήσουν με τη σειρά τους οι καταναλωτές την εμπιστοσύνη που απαιτεί η αγορά αυτοκινήτου που χρησιμοποιεί εναλλακτικά καύσιμα. Οι παραγωγοί τέτοιων καυσίμων είναι όμως εκείνοι που πρέπει να χρηματοδοτήσουν τις υποδομές αυτές, ακριβώς όπως οι εταιρίες πετρελαίου χρηματοδοτούν τα βενζινάδικα".
Ηλεκτρικά Οχήματα (2011)
|
Οχήματα Φυσικού Αερίου (2011)
| ||||||
Αριθμός οχημάτων
|
Σημεία ανεφοδιασμού
|
Αριθμός οχημάτων
|
Σημεία ανεφοδιασμού
| ||||
ΗΠΑ
|
19.860
|
ΗΠΑ
|
7.500
|
Ιράν
|
2.859.386
|
Πακιστάν
|
3.285
|
Ιαπωνία
|
7.671
|
Βρετανία
|
1.600
|
Πακιστάν
|
2.850.500
|
Αργεντινή
|
1.878
|
Γερμανία
|
1.858
|
Κίνα
|
1.500
|
Αργεντινή
|
1.900.000
|
Βραζιλία
|
1.725
|
Γαλλία
|
1.796
|
Γαλλία
|
1.270
|
Βραζιλία
|
1.694.278
|
Ιράν
|
1.574
|
Κίνα
|
1.560
|
Ιαπωνία
|
1.100
|
Ιταλία
|
746.000
|
Γερμανία
|
903
|
Βρετανία
|
1.170
|
Γερμανία
|
960
|
Γερμανία
|
100.000
|
Ιταλία
|
858
|
Οχήματα Υδρογόνου (2012)
|
Βιοκαύσιμα (2009)
| |||
Αριθμός οχημάτων
|
Ποσοστό επί συνόλου καυσίμων (%)
| |||
Παγκοσμίως
|
650
|
Λ. Αμερική
|
11.2
| |
ΗΠΑ
|
300
|
ΗΠΑ
|
4
| |
Ν. Κορέα
|
130
|
ΕΕ
|
3
| |
Γερμανία
|
65
|
Βραζιλία
|
3
| |
Ιαπωνία
|
50
|
Κίνα
|
1
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου