xxx

sync

bb

Κυριακή 15 Ιουνίου 2014

Βέλγιο: Άσυλο σε πολιτικό πρόσφυγα που εγκατέλειψε την Ελλάδα

Βέλγιο: Άσυλο σε πολιτικό πρόσφυγα που εγκατέλειψε την Ελλάδα
Ο Μαμαντού Μπα είναι ο πρώτος πρόσφυγας που κατοχύρωσε πολιτικό άσυλο στο Βέλγιο ενώ ήταν ήδη αναγνωρισμένος πρόσφυγας στην Ελλάδα.
Όταν είδα τις μηχανές, είπα σήμερα Μαμαντού τελείωσε. Αυτός που ήταν στη δεύτερη μηχανή, είδε ότι ήμουν Αφρικανός. Οπότε αμέσως σφύριξε. Οι άλλες μηχανές ήρθαν και σταμάτησαν μπροστά μου. Και μου είπαν «τι κάνεις ακόμα στην Ελλάδα»; Και είπα «εγώ»; Ταυτόχρονα άρχισαν να φωνάζουν «τολμάς και μας απαντάς»; Όταν με πλησίασαν εγώ άρχισα να τρέχω. Όμως έπεσα πάνω στην άλλη μηχανή που ήταν μπροστά, που κατέβηκε το δρόμο χωρίς να με καταλάβει. Και αμέσως έβγαλε ένα σιδηρολοστό και με χτύπησε στο κεφάλι. Όταν με χτύπησε στο κεφάλι, εκείνη τη στιγμή φώναξα «μαμά». Ήταν το μόνο πράγμα που μπόρεσα να πω, το θυμάμαι πολύ καλά. Φώναξα «μαμά». Οι άνθρωποι που περνούσαν, κανένας δε με βοήθησε, κανένας. Όταν απέκτησα και πάλι τις αισθήσεις μου, σαράντα λεπτά αργότερα σταμάτησα ένα ταξί. Η πρώτη ερώτηση που μου έκανε ο οδηγός, ενώ ήμουν καλυμμένος με αίμα, ήταν εάν είχα λεφτά. Του είπα «ναι έχω λεφτά».
Έφυγε από τη Γουινέα το 2006 και πήγε στην Ελλάδα όπου του χορηγήθηκε άσυλο. Εκεί δούλευε σε ένα εστιατόριο ενώ ταυτόχρονα ήταν δραστήριο μέλος στην Κοινότητα των μεταναστών.
Για αυτό και κατήγγειλε ανοιχτά στα ΜΜΕ την επίθεση που δέχτηκε από τα μέλη της Χρυσής Αυγής εκείνο το πρωί. Μετά από αυτό στοχοποιήθηκε.
«Δεν ξέρω πώς βρήκαν τη διεύθυνσή μου, ήρθαν στο σπίτι μου. Κόλλησαν μία ετικέτα στο κουδούνι μου, έγραψαν από κάτω Χρυσή Αυγή και «Μαμαντού θα περάσουμε μια άλλη μέρα. Μας έλειψες και θα ξαναπεράσουμε. Έβαλαν ένα αυτοκόλλητο με το σήμα τους. Εκεί, είχε γίνει πια πολύ επικίνδυνο για μένα. Άλλαξα σπίτι την ίδια στιγμή».
Παρόλα αυτά δεν πήγε στην αστυνομία να καταγγείλει επιθέσεις και απειλές γιατί όπως εξηγεί δεν πίστευε ότι θα τον προστάτευαν. Είχε καταγγείλει κακομεταχείριση από την αστυνομία και πάλι στα ΜΜΕ. Περιγράφει ότι μία μέρα είχε συλληφθεί χωρίς λόγο και μεταφερθεί στο τμήμα των Πετραλώνων.
«Σε έναν έλεγχο ρουτίνας, όταν έδωσα το διαβατήριό μου, μου είπαν «α εσύ είσαι Μαμαντού». Μου έβαλαν αμέσως χειροπέδες και με πήγαν στο αστυνομικό τμήμα Πετραλώνων όπου πέρασα τέσσερις ώρες. Με έγδυσαν, με έβγαζαν φωτογραφίες και όλα αυτά. Μετά τι ερώτηση μου κάνανε; Εάν θα μιλήσω ξανά στα ΜΜΕ».
Μετά τη δολοφονία του μουσικού Παύλου Φύσσα, οι σύντροφοί του από το αντιφασιστικό κίνημα τον προειδοποίησαν ότι θα μπορούσε να είναι ο επόμενος και για αυτό πρέπει να φύγει από τη χώρα. Για αυτό του έβγαλαν εισιτήριο και ήρθε στο Βέλγιο το Νοέμβριο του 2013 οπότε και κατέθεσε αίτηση παροχής ασύλου.
Πέντε μήνες μετά, στις 19 Μαϊου 2014, η απάντηση ήρθε και ήταν θετική. Όπως εξηγεί ο δικηγόρος του Μαμαντού, Ολιβιέ Στέιν, οι βελγικές αρχές εξέτασαν και το αίτημά του από τη Γουινέα αλλά και τα επιχειρήματά του για την Ελλάδα. Στην απάντηση, ωστόσο, όταν αυτή είναι θετική δεν δίνονται συγκεκριμένες εξηγήσεις.
«Αυτό που δεν λέει η βελγική απόφαση είναι εάν η Ελλάδα δεν μπορεί να τον προστατέψει από τη Χρυσή Αυγή ή εάν οι ελληνικές αρχές θα πρέπει να θεωρηθούν συνεργοί της Χρυσής Αυγής».
Το Βέλγιο, παρά τους κανονισμούς της Συνθήκης του Δουβλίνο 2 αποφάσισε να μην επαναπροωθεί τους αιτούντες άσυλο που έρχονται εδώ ακόμα και αν έχουν ήδη ζητήσει για πρώτη φορά άσυλο και έχουν καταγραφεί από τις ελληνικές αρχές.
Copyright © 2014 euronews

Δεν υπάρχουν σχόλια:

sta xionia

http://www.youtube.com/watch?v=vx7ndLalULI

Blog Archive

pal

arta



arta



Διαβάστε περισσότερα: http://johnpatrablog.blogspot.com/2009/12/blog-embed-search-box.html#ixzz0ikUpUTVI Under Creative Commons License: Attribution

About Us

share

xioni




Αρχειοθήκη ιστολογίου

foto kivos